• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Сторінка інструктора з фізичного виховання


/Files/images/imagesююю.jpeg

Можна багато говорити про користь фізичних вправ, закликати виконувати їх, але ефект буде незначним, якщо в оченятах хлопчиків і дівчаток не запалає вогник непідробного захвату. Дошкільнята наполегливо вимагають гри. Це їхня природа, їхнє життя. Тому впроваджуємо в практику театр фізичного виховання та оздоровлення дітей дошкільного віку, провідною ідеєю якого є ігровий стиль роботи. Ми працюємо за принципом: “Граючи – оздоровлювати; граючи – виховувати, граючи – розвивати, граючи – навчати”. Кожному заняттю і кожній вправі даю назву, взяту з реального життя, зрозумілу дошкільнятам. Діти швидко входять у пропонований образ і сприймаючи його, старанніше виконують рухи, проявляють волю, терплять утому. При цьому вони ще й отримують велику емоційну насолоду. Не забули і про ритмічну гімнастику. ЇЇ елементи вводимо будь-коли: під час гімнастики пробудження, на фізкультурних заняттях, в ході свят і розваг. Завжди дають дітям змогу не лише порухатись, а й дарує їм радість цього руху. Після такого рухливого відпочинку в дітей поліпшується настрій, загострюється увага, відновлюється працездатність. Подобаються малюкам спортивні ігри та вправи. Цікаво проходять у нас ігри з елементами змагання. Свої здібності та вміння вихованці демонструють під час спортивних свят і розваг. Тут жоден не буває глядачем, всі діти – учасники. Розуміємо, що забезпечити міцне здоров’я дітей неможливо без постійного зв’язку з сім’єю. Звичайно, всі батьки прагнуть бачити своїх дітей здоровими та життєрадісними. Ми пропонуємо анкетування, на основі якого можна буде з’ясувати, як організовується в сім’ї дозвілля, прогулянки. Цілеспрямована робота з фізичного виховання, система оздоровчих заходів сприяють покращенню фізичного розвитку дошкільнят, зміцненню їхнього здоров’я. Хочеться бачити втішні результати і в нашому дошкільному закладі. Малі усвідомлюють, від чого залежить уміння швидко бігати, легко і красиво ходити, бути стрункими, витривалими, терплячими. Наші вихованці життєрадісні й бадьорі. Ми впевнена, що вони потоваришують з фізичною культурою і спортом у школі і в подальшому своєму житті. Виховання міцного, фізично підготовленого підростаючого покоління є одним з найважливіших завдань в системі національної освіти. Сьогодні основною турботою всіх нас, дорослих, має бути прояв максимальної людяності, захист дітей, забезпечення їхнього конституційного права на здоров’я і повноцінне життя. Фізично здорова дитина – це здорова психіка, здорова духовність і достатній обсяг набутих знань.

Гасло, яке стало головним: «… турбота про здоров’я – це найважливіша праця вихователя. Від життєрадісності, бадьорості дітей залежить їхнє духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань, віра в свої сили». (В.О.Сухомлинський).

Особливу увагу приділяємо фізичному вихованню та оздоровленню дітей. Для вирішення поставлених завдань є всі необхідні умови: функціонує спортивна зала оснащена необхідним спортивним інвентарем, який відповідає санітарно-гігієнічним і педагогічним нормам та вимогам техніки безпеки. В кожній віковій групі є спортивні куточки для самостійної рухової активності. Вихователі всіх вікових груп вміло впроваджують на своїх заняттях нетрадиційні підходи до системи фізкультурно-оздоровчої роботи. В структурі заняття є дихальні вправи, корегувальна гімнастика, використання нетрадиційного обладнання. Не забуваємо і про сучасні нетрадиційні форми і методи оздоровлення: музикотерапія, танцювальна терапія.

Дошкільний вік охоплює період життя від народження до 7 років. Саме в цей період здійснюються найбільш інтенсивний ріст і розвиток найважливіших систем організму та їх функцій, закладається база для всебічного розвитку фізичних і духовних здібностей. Цей вік найбільш сприятливий для загартовування організму, оволодіння елементарними життєво необхідними руховими вміннями, гігієнічними навичками і т.д. Основою всебічного розвитку дитини в перші роки життя є фізичне виховання. Організовані фізкультурні заняття (в яслах, дитячих садках і сім’ї), а також вільна рухова діяльність, коли дитина під час прогулянок грається, стрибає, бігає і т.д., поліпшують діяльність серцево-судинної, дихальної та нервової систем, зміцнюють опорно-руховий апарат, покращують обмін речовин. Вони підвищують стійкість дитини до захворювань, мобілізують захисні сили організму. Через рухову діяльність дитина пізнає світ, розвиваються його психічні процеси, воля, самостійність. Чим більшу кількість різноманітних рухів опанує дитина, тим більші можливості для розвитку різних психічних процесів, тим повноцінніше здійснюється її розвиток. Тому, якщо даний період буде упущений у плані грамотного фізичного виховання, то надалі надолужити прогалини, усунути допущені помилки буде надзвичайно важко.
Найбільш загальними завданнями для дітей раннього та дошкільного віку є викладені нижче.

/Files/images/fiz1.gifОздоровчі завдання

1.Підвищення опірності організму впливу зовнішнього середовища шляхом його загартовування. За допомогою розумно дозованих оздоровчих факторів природи (сонячні, водні, повітряні процедури) слабкі захисні сили дитячого організму суттєво зростають. При цьому підвищується опірність простудним захворюванням (ГРВІ, нежить, кашель тощо) та інфекційним хворобам (ангіна, кір, краснуха, грип та ін.)

2. Зміцнення опорно-рухового апарату та формування правильної постави (тобто утримування раціональної пози під час усіх видів діяльності). Важливо звертати увагу на зміцнення м’язів стопи і гомілки з метою попередження плоскостопості, так як вона може суттєво обмежити рухову активність дитини. Для гармонійного розвитку всіх основних м’язових груп необхідно передбачати вправи на обидві сторони тіла, вправляти ті групи м’язів, які в меншій мірі тренуються в повсякденному житті, вправляти слабкі групи м’язів.

Необхідно також з ранніх років створювати у дитини уявлення про правильну поставу. Дієвим засобом попередження порушень постави: сутулості, асиметрії плечей і лопаток, а також сколіозів (захворювань хребта, що викликаються слабкістю м’язів спини і тривалим перебуванням тіла в фізіологічно незручних положеннях) – є фізичні вправи.

3. Сприяння підвищенню функціональних можливостей вегетативних органів. Активна рухова діяльність дитини сприяє зміцненню серцево-судинної і дихальної систем, поліпшенню обмінних процесів в організмі, оптимізації травлення і теплорегуляції, попередженню застійних явищ і т.д.

Фізична культура створює сприятливі умови для нормального функціонування всіх систем дитячого організму.

4. Виховання фізичних здібностей (координаційних, швидкісних і витривалості). У дошкільному віці процес виховання фізичних здібностей не повинен бути спеціально спрямованим по відношенню до кожного з них. Навпаки, на основі принципу гармонійного розвитку слід так підбирати засоби, міняти діяльність за змістом і характером і регулювати спрямованість рухової активності, щоб забезпечувалося комплексне виховання всіх фізичних здібностей.

Освітні завдання

1. Формування основних життєво важливих рухових умінь і навичок.
У дошкільному віці внаслідок високої пластичності нервової системи досить легко і швидко засвоюють нові форми рухів. Формування рухових умінь здійснюється паралельно з фізичним розвитком:
- до трьох місяців необхідно сприяти формуванню умінь піднімати й утримувати голову;
- до шостого місяця формувати елементарні рухи рук, вміння повзати, перевертатися зі спини на живіт, утримувати тулуб лежачи на животі з опорою на руки;
- до одинадцятого місяця необхідно навчити сідати, лягати, стояти і ходити, тримаючись за предмети;
- до першого року життя дитину необхідно навчити ходити;
- до третього року життя дитина повинна освоїти ходьбу, біг, лазіння;
- до четвертого року формують навички метання різних предметів, стрибки з висоти, лову предмета, катання на триколісному велосипеді;
- до п’ятого-шостого року дитина повинна вміти виконувати більшість рухових умінь і навичок, що зустрічаються в побуті і життя: бігати, плавати, ходити на лижах, стрибати, лазити по драбині вгору, переповзати через перешкоди і т. д.

2. Формування стійкого інтересу до занять фізичною культурою.Дитячий вік є найбільш сприятливим для формування стійкого інтересу до занять фізичними вправами. Але при цьому необхідно дотримуватися ряду умов.
Перш за все необхідно забезпечити доступність завдань, успішне виконання яких буде стимулювати дітей на більш високу активність. Постійна оцінка виконаних завдань, увага і заохочення сприятимуть виробленню позитивної мотивації до систематичних занять фізичними вправами.
В процесі занять необхідно повідомляти дітям елементарні фізкультурні знання, розвиваючи їхні інтелектуальні здібності. Це дозволить розширити їх пізнавальні можливості та кругозір.

Хто спортом займається, той сили набирається.

/Files/images/ф-6.jpg

/Files/images/ва.jpg

Гімнастика є цілюща частина медицини. Платон/Files/images/ф-5.jpg/Files/images/ф-2.jpg

/Files/images/ф-15.jpg

/Files/images/р.jpg/Files/images/д.jpg

Що треба знати батькам про правильну поставу дитини, і чому це так важливо?

Функції постави:

За визначенням учених постава — це звичне положення тіла людини у спокої та під час руху. Формується постава, починаючи з раннього віку, в процесі розвитку, росту і виховання дитини. Пра­вильна постава робить фігуру людини красивою і сприяє нормально­му функціонуванню рухового апарату та всього організму людини в цілому. Тому необхідність формування правильної постави є не ли­ше естетичною, а й медичною вимогою.

Постава виконує дуже важливі для життєдіяльності людини функції:

- утримує кістки і суглоби у правильному положенні, оптимізуючи роботу м'язів;

- дає змогу знизити надмірне стирання суглобних повер­хонь;

- зменшує навантаження на зв'язки, що підтримують суглоби хребта;

- запобігає фіксації хребта у неправиль­ному положенні;

- запобігає втомі, оскільки м'язи працю­ють ефективніше, даючи змогу орга­нізму витрачати менше енергії;

- сприяє поліпшенню зовнішнього ви­гляду.

Показники правильної постави:

- вигини хребта виражені помірно

- лопатки розташовані симетрично

- плечі перебувають на одному рівні

- живіт підтягнутий

- ноги прямі

- м'язи добре розвинені

- хода легка

Порушення постави можуть призвести до патологічних змін у хребті й інших суглобах, погіршення діяльності органів кровообі­гу, дихання, травлення, до зниження зору, головного болю тощо.

Чинники, що впливають на поставу

Є багато чинників, що негативно впливають на поставу. Зміни у скелеті можуть бути вродженими або набутими, зокрема у резуль­таті перенесеного захворювання. Скажімо, існує взаємозв'язок між зниженням слуху на одне вухо і поганою поставою. Людина, бажаю­чи краще чути, весь час нахиляє голо­ву в бік того, хто говорить. Це входить у звичку і з часом призводить до пору­шення постави.

На формування постави можуть впливати і деякі особистісні риси. Ду­же часто невпевнену в собі дитину із заниженою самооцінкою можна помі­тити за неправильною поставою. Адже діти, які комплексують з приводу своєї зовнішності, намагаються бути менш помітними, тому голову понуро опус­кають униз, а плечі зводять уперед. У таких дітей поступово розвивається кособокість, сутулість, грудна клітка ро­биться вузькою і плоскою, кути лопаток відходять від хребта, набираючи вигля­ду крилець, живіт подається вперед. Це призводить до того, що рухливість грудної клітки зменшується, дихання стає менш глибоким, знижу­ється життєва ємність легень, самопочуття погіршується, дитина швидше стомлюється. Поява цих симптомів негативно впливає на са­мооцінку дитини, яка занижується ще більше.

Рекомендації батькам щодо формування правильної постави у дітей

Ми багато чуємо про правильну поставу, про те, наскільки важ­ливо стежити за нею, як це гарно і корисно. Що ж потрібно робити для її підтримання у гарній формі? Як навчити дітей піклуватися про свою спину?

Для цього ми рекомендуємо батькам:

* своїм прикладом постійно показувати дитині, як потрібно правильно ходити і стояти;

* постійно слідкувати за поставою дитини в положенні сидя­чи - спина дитини менше стомлюватиметься, якщо вона опиратиметься на спинку стільця, а ноги стоятимуть на підлозі або на підставці усією стопою;

* залучати дитину до фізичної культури, спорту, забезпечу­вати різні навантаження на м'язи з метою їх тренування, адже слабкі м'язи погано утримують скелет;

* забезпечити дитині повноцінне харчування, яке сприяти­ме нормальному розвитку мускулатури і скелета дитини, яка росте;

* враховувати, що на формування постави впливають звич­ки повсякденного життя - манера стояти, ходити, сидіти за обіднім столом, під час перегляду телевізійних передач, тому потрібно попереджати формування звичок, які мо­жуть згубно вплинути на поставу;

* слідкувати, щоб дитина носила сумку то на правому, то на лівому плечі. Це попередить викривлення хребта, плечі будуть рівними, постава - правильною.

* слідкувати за тим, чи правильно дитина ходить:

- великий палець ноги має бути направлений уперед;

- внутрішні поверхні стоп під час ходьби мають перебува­ти близько одна від одної, а коліна не повинні стикатися;

- руки не повинні «бовтатися» із боку в бік, права рука має рухатися вперед одночасно з лівою ногою, а ліва рука — з правою ногою.

/Files/images/щщщщ.png

Поради батькам

  • - Щоденно виконуйте разом з дитиною ранкову гімнастику, виходьте на прогулянки.
  • - Разом з дитиною здійснюйте пішохідні прогулянки та туристичні походи.
  • - Залучайте дитину до виконання основних рухів — ходьба, біг, стрибки, вправи з м’ячем, лазіння, повзання…
  • - Грайте з дитиною в рухливі та спортивні ігри.
  • - Беріть участь разом з дитиною у проведенні спортивних свят, розваг, що організовуються дошкільним закладом.
  • - Катайтеся разом з дитиною на велосипеді, роликах, грайте у бадмінтон, теніс, футбол, стрибайте на скакалці.

Рухливі ігри – важливий засіб всебічного виховання дітей дошкільного віку. Правильно підібрані ігри сприяють гармонійному розвитку організму дошкільників.

Рухливі ігри фізично розвивають дітей: зміцнюють кістково-м’язеву системі і мускулатуру (міжреберні і черевні м’язи, діафрагму), збільшуються ріст, об’єм грудної клітини, вага, гнучкість і рухливість у суглобах, поліпшується працездатність дихальних органів, вентиляція легенів. Під впливом вправ посилюється діяльність серцево-судинної системи.

Під час рухливих ігор посилюється діяльність не тільки кровоносних, а й лімфатичних систем. Відбувається нормальний перебіг всіх життєвих процесів організму. Рухливі ігри на свіжому повітрі загартовують організм, підвищують витривалість і збільшують опірність до захворюваність. Тренований організм дитини досконаліше реагує на несприятливі впливи.

Рухливі ігри задовольняють потребу організму дитини в русі, сприяють збагаченню її рухового досвіду. За допомогою ігор у дошкільнят закріплюються та вдосконалюються різноманітні вміння і навички основних рухів (ходьби, бігу, стрибків, рівноваги). Розвиваються такі важливі фізичні якості, як швидкість, спритність, витривалість.

Значний вплив мають рухливі ігри на виховання морально-вольових якостей. Свої дії учасники гри підпорядковують її правилам. Правила регулюють поведінку, сприяють вихованню свідомої дисципліни, привчають відповідати за конкретні вчинки, розвивають почуття товариськості. У колективних іграх у дитини формується поняття про норми громадської поведінки, виробляються організаційні навички, виховується прагнення до перемоги, сильна воля, стійкість, витримка. Спільний інтерес, викликаний грою, об’єднує дітей в дружний колектив.

Навіть маленькі і фізично слабкі діти можуть бути самостійними і навіть непереможними, якщо проявлять швидкість, спритність, якщо будуть діти не одні, а разом, в другому колективі.

Рухливі ігри в основному колективні. Тому у дітей виробляються елементарні вміння орієнтуватися в просторі. Гра допомагає дитині перебороти сором’язливість, невпевненість в собі. Часто буває тяжко, змусити дитину виконати якийсь рух на очах у всіх.

У рухливих іграх у дітей виробляються організаційні навички, вміння зважати на обставини. Діти привчаються стояти на місці, коли їм хочеться бігти, терпляче ждуть певного сигналу, щоб стрибнути або кинути м’яч у ціль. Вони свідомо cтримуються, додержуючи певних правил поведінки, щоб не порушити встановленого порядку.

Вольові зусилля допомагають дітям координувати свої рухи, цілеспрямовано застосувати їх, свідомо виконувати встановлені правила.

Рухливі ігри ефективно впливають на розумовий розвиток дитини, допомагають уточнити уявлення про навколишній світ, різні явища природи, поширюють кругозір.

Цінність гри полягає ще й в тому, що вона викликає радісні переживання, задоволення, життєрадісність, активність, позитивно впливає на нервову систему і дає певні фізіологічні й виховні наслідки. І.П. Павлов писав: “А радість роблячи вас чутливими до кожного прояву життя, до кожного враження буття, – однаково як до фізичного так і до морального, – розвиває, зміцнює тіло”.

Тиждень пожежної безпеки

/Files/images/pojejna/зображення_viber_2024-02-29_11-29-32-093.jpg/Files/images/pojejna/зображення_viber_2024-02-29_11-29-57-587.jpg/Files/images/pojejna/зображення_viber_2024-02-29_11-29-58-314.jpg

/Files/images/pojejna/зображення_viber_2024-02-29_11-29-59-936.jpg/Files/images/pojejna/зображення_viber_2024-02-29_11-29-59-012.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 109

Коментарi