• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Сторінка логопеда

Які види фонематичних порушень мовленя спостерігаються у дітей?

Формування правильної вимови у дітей - це складний процес, при якому дитина навчається керувати артикуляційним апаратом, сприймати мовлення оточуючих, контролювати свою вимову. Наслідуючи дорослих, дитина оволодіває мовою поступово і до 5-6 років за умови нормального розвитку засвоює правильну вимову всіх звуків.
Проте є діти, у яких мовленнєвий розвиток відбувається з певним запізненням, або з відхиленням від норми. У таких дітей формується, а згодом закріплюється неправильна, переважно спотворена вимова звуків. Найчастіше недоліки звуковимови стосуються свистячих та шиплячих звуків, а також звуків [р], [р'], [л], [л'], [к], [к'].
Спотворення звуків кваліфікується як фонетичний дефект, при якому порушується звуковимова. Звуки вимовляються ненормативно, спотворено для фонетичної системи даної мови. Найчастіше неправильний звук за своїм акустичним ефектом близький до правильного.
Сутність фонетичних порушень полягає в тому, що дитина під впливом різноманітних причин (наприклад, анатомічного відхилення в будові або рухливості артикуляційного апарату - зубів, щелеп, язика, піднебіння - або наслідування неправильної вимови) складається та закріплюється спотворена артикуляція окремих звуків або групи звуків.

/Files/images/логопед.jpg /Files/images/лог1.jpg

/Files/images/лог2.jpg

/Files/images/лог.jpg

/Files/images/лог вправ.jpg

/Files/images/лог впр.jpg

/Files/images/лог вп.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 591

Коментарi